SAFF

Uzvišeni Allah voli one koji se suprotstavljaju tiraniji i nepravdi

Facebook
Twitter
WhatsApp

Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Uzvišeni Allah, objavio je: ”I za one koji se odupiru onima koji ih ugnjetavaju. Nepravda se može uzvratiti istom mjerom, a onoga koji oprosti i izmiri se Allah će nagraditi; On, uistinu, ne voli one koji nepravdu čine. Neće odgovarati onaj koji istom mjerom uzvrati za pretrpljenu nepravdu, a odgovaraće oni koji ljude tlače i bez ikakva osnova red na Zemlji remete; njih čeka bolna patnja. Strpljivo podnositi i praštati – tako treba svaki pametan postupiti.” (Eš-Šura, 39-43.)

Ovi ajeti su dio niza ajeta u kojima se nabrajaju svojstva i karakteristike onih kojima je Allah obećao Džennet na Ahiretu, a to su sljedeće kategorije:

oni koji vjeruju i u Gospodara svoga se uzdaju;

oni koji se klone velikih grijeha i razvrata i koji, kad ih ko rasrdi, opraštaju;

oni koji se Gospodaru svome odazivaju, i koji molitvu obavljaju, i koji se o poslovima svojim dogovaraju, a dio od onoga čime smo ih opskrbili udjeljuju. (Eš-Šura, 36-38.)

A zatim slijedi konačni opis onih kojima je obećan Džennet, detaljno naveden u ajetima s početka teksta. To su oni koji ne šute pred nepravdom i ne prihvataju nepravdu i tiraniju, već na nepravdu uzvraćaju istom mjerom, kako bi je zaustavili, i kako tlačitelji ne bi ustrajali u svom zulumu i tiraniji. Uzvišeni Allah voli ove ljude, jer se suprotstavljaju tlačiteljima koje On mrzi.

Ako malo bolje obratimo pažnju na ovaj niz ajeta, vidjet ćemo da se čak u pet ajeta objašnjavaju stanja suočavanja s nepravdom, dok se svojstva i kvalitete, koje bismo mogli nazvati miroljubivim, spominju samo u tri ajeta u ovom nizu.

Nema sumnje da je to važno i da Uzvišeni Allah želi da vjernik bude jak na istini, jer je to osnovna pretpostavka za otklanjanje društvene nepravde i pozitivnu reformu društva. Na to upućuje i hadis Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u kojem je rekao: ”Jak vjernik je bolji i draži Allahu od slabog vjernika, a u obojici je dobro.” (Muslim)

Kada je hazreti Ebu Bekr, radijallahu anhu, preuzeo vođstvo islamske države, među prvim stvarima koje je spomenuo po stupanju  na dužnost, bila je njegova obznana da muslimani imaju pravo prigovoriti mu i ispraviti ga ako vide da na bilo koji način krši šerijatski zakon.

Naime, on je u svom uvodnom obraćanju, rekao: ”Pokoravajte mi se dok se ja budem pokoravao Allahu i Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, a ako se ja ne budem pokoravao Allahu i Njegovom Poslaniku, niste mi se dužni pokoravati.”

A što se tiče hazreti Omera, radijallahu anhu, on je bio i ostao primjer pravednog muslimanskog vladara, ali je također bio poznat po tome što je žestoko kritikovao muslimane koji su pretjerivali u svom asketizmu i isposništvu, govoreći im: ”Ne umrtvljujte našu vjeru, Allah vas umrtvio.”

Jer, Allah želi da islamski ummet bud ponosan, dostojanstven i snažan, a ne da bude ponižen i slab, jer je to ummet koji je zadužen Allahovom poslanicom i sprovođenjem Njegovog Šerijata na zemlji. Stoga je htio da vjernici budu jaki u pokornosti Njemu, jer ko god je pokoran Allahu, on ne može činiti nepravdu ili nasilje, ali isto tako, on ne trpi nepravdu, nasilje i poniženje, svejedno da li se nepravda i nasilje činili njemu ili drugim muslimanima.

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA