SAFF

Radončić otkrio informacije o projektu OSCE-a čiji cilj je bio prikazivanje BiH kao zemlje radikalnih muslimana

Facebook
Twitter
WhatsApp
sbb novogodisnji press 04 SS

Lider Saveza za bolju budućnost Bosne i Hercegovine Fahrudin Radončić izjavio je na današnjoj novogodišnjoj konferenciji za novinare u Sarajevu da je Ministarstvo sigurnosti BiH zaustavilo potencijalno vrlo štetan projekat VERLT. „ Taj projekat imao je za cilj da prikaže BiH kao zemlju radikalnih muslimana. Njime je čak bilo predviđeno da se u našoj zemlji provede program deradikalizacije Bošnjaka kao muslimana”, rekao je Radončić.

Ministar Radončić nije iznosio više detalja o spomenutom programu VERLT, tj. nije okrio ko stoji iza projekta VERLT, odnosno ko je to ovim projektom imao cilj da prikaže BiH kao zemlju radikalnih muslimana.

VERLT je skraćenica za projekat s punim naslovom „ Nasilni ekstremizam i radikalizacija koji vode ka terorizmu”. Iza ovog projekta stoji misija OSCE-a. OSCE je od 2010. godine preko Ministarstva sigurnosti BiH pokušao implementirati projekat VERLT. Na tom planu sprovedene se brojne aktivnosti i potrošeno je dosta novca. U materijalima do kojih smo došli a tiču se projekta VERLT navodi se sljedeće. „ VERLT (Nasilni ekstremizam i radikalizacija koji vode ka terorizmu) je rezultat složenog međudejstva različitih faktora, zato suprostavljane ovom fenomenu zahtjeva sveobuhvatan pristup koji uključuje različite aktere u različitim oblastima, konkretno u politici, medijima i privatnom sektoru”. Zemlja koja prihvati ovaj projekat priznaje da je njeno društvo zahvaćeno nasilnim ekstremizmom i radikalizacijom koja vodi ka terorizmu. A da bi se suprostavilo toj pojavi mora se voditi pravi mali rat na više frontova. Evo kako to izgleda u dijelu „Uloga i jačanje položaja žena u suzbijanju nasilnog ekstremizma i radikalizacije koje vode ka terorizmu” ( OSCE, 12. i 13. marta 2012. Godine).

osceubihisl

Preporuke državama učesnicama OSCE-a

A6. Podignuti nivo svijesti o terorističkoj radikalizaciji žena i angažmana žena u terorizmu,

potičući senzibiliziranje roditelja, nastavnika, socijalnih radnika, policijskih službenika na

prvoj liniji, novinara i sudija u razbijanju stereotipa i zabluda.

A7. Omogućiti i podržati istraživanja u oblasti terorističke radikalizacije žena, posebno

faktora koji joj pogoduju, i logističkoj i ideološkoj ulozi žena u terorističkim grupama.

A8. Pojačati interakciju i razmjenu informacija sa istraživačima terorističke radikalizacije žena

da bi se omogućilo donošenje informiranih politika kroz rezultate istraživanja.

A9. Efikasno uključiti i angažovati žene u sve faze izrade, implementacije i evaluacije

strategija, politika i mjera protiv terorizma i radikalizacije.

A10. Pratiti i vršiti redovnu evaluaciju, čak i na osnovu konkretnih spolnih referentnih

pokazatelja, djelotvornost, pozitivne i negativne učinke politika i praksi protiv terorizma i

radikalizacije.

A11. Ojačati saradnju među državnim agencijama i uspostaviti forume za međuagencijsku

saradnju u cilju unapređenja svijesti o pitanjima spolova i sigurnosti kod svih

zainteresiranih strana.

A15. Ostvariti istinsku saradnju sa organizacijama žena na najnižem nivou, prezentirajući

ideju saradnje u ostvarivanju zajedničkih ciljeva, nastojeći da se razmotre primarni

problemi u lokalnim zajednicama (npr. netolerancija, rasizam, diskriminacija, ulični

kriminal, organizovani kriminal i nedostatak pristupa socijalnim službama) i

transparentnošću u pitanjima prevencije terorizma.

A16. Utvrditi ključne aktivistkinje i organizacije, njihove mogućnosti i potrebe, radi proširenja

na razne vrste saradnje, a time i angažmana i pristupa različitim grupama.

A17. Postaviti kao prioritet uspostavljanje saradnje sa malim organizacijama žena na

najnižem nivou, u odnosu na samoproglašene vođe lokalnih zajednica ili samo sa

velikim i poznatim organizacijama.

A18. Razmotriti pitanje jezika i etiketiranja da bi se izbjegle negativne konotacije. Na primjer,

imajte na umu da radije pominjete „čuvanje” lokalnih zajednica od terorizma i nasilnog

ekstremizma od „sprječavanja” terorizma; osigurajte finansijska sredstva pod drugim

imenom a ne pod imenom borbe protiv terorizma.

A19. Razmotrite preispitivanje i izmjene zakona i propisa o finansiranju antiterorizma da bi

omogućili pristup finansijskim sredstvima manjim i manje poznatim organizacijama žena

i organizacijama koje se bave ljudskim pravima.

A20. Pružiti podršku inicijativama civilnog društva usmjerenim ka edukaciji žena o njihovoj

kulturnoj, vjerskoj i političkoj historiji kako bi im se omogućilo da formulišu i razgovaraju o

različitim normativnim porukama kojima se pobijaju ekstremistički narativi.

Preporuke izvršnim strukturama OSCE-a

B1. Uspostaviti bližu i redovniju saradnju sa državama učesnicama i civilnim društvom u

radu na pitanju terorističke radikalizacije žena i ulozi žena u suzbijanju VERLT.

B2. Uspostaviti forum da bi se omogućila rasprava između državnih organa, civilnog društva

i istraživača o terorističkoj radikalizaciji žena, načinima prevencije i borbe protiv nje, kao i

o ulozi žena u suzbijanju NERVT.

B3. Omogućiti regionalno umrežavanje i razmjenu među ženama i organizacijama žena

angažovanih u suzbijanju VERLT.

Preporuke civilnom društvu

C1. Dosljedno pratiti djela nasilnog ekstremizma i terorizma koja su počinile žene i dalje

istraživati pitanje terorističke radikalizacije žena, naročito faktora koji mu pogoduju i

uloge žena u terorističkim grupama.

C2. Unaprijediti rad na statističim podacima i praćenju i sarađivati sa vladama u otvorenom

dijalogu baziranom na činjenicama o efikasnosti i učinku antiterorističkih mjera na žene.

C4. Podignuti nivo svjesnosti o terorističkoj radikalizaciji žena i uključenosti žena u terorizam,

i senzibilizirati roditelje, nastavnike, socijalne radnike, policijske službenike na prvoj liniji,

novinare i sudije u cilju rušenja stereotipa i zabluda.

C5. Organizovati aktivnosti i obuke da bi se ženama omogućio pristup kulturnoj, vjerskoj i

političkoj edukaciji kako bi mogle da formulišu i razmatraju različite normativne poruke

koje pobijaju ekstremističke narative.

C6. Organizovati obuke radi jačanja samopouzdanja žena da intervenišu u javnoj sferi i da

se podstaknu da igraju aktivnu ulogu kao prve koje će reagovati na terorističku

radikalizaciju u svojim lokalnim zajednicama.

C7. Osigurati bolji pristup žena rodno osjetljivim programima oslobađanja i rehabilitacije,

pružajući im adekvatnu zaštitu i podršku.

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA